15/8/2019

 
 

Scola e furmaziun

Il di che tematisescha la scola e furmaziun sa drizza a tut las persunas ch’èn occupadas en l’ambient da furmaziun u che s’interesseschan per quel. I dat referats curts ed ina discussiun davart la situaziun actuala da la furmaziun rumantscha, cun focus sin scenaris, visiuns e perspectivas. La poeta da slam Patti Basler fa protocol. 

Der Tag Scola e Furmaziun, Schule und Bildung, richtet sich an alle Personen im Bildungsumfeld und an Bildungsinteressierte. Einer Reihe von Kurzvorträgen über die aktuelle Lage des Romanischen in der Bildung folgt eine Diskussion mit Fokus auf Szenarien, Visionen und Perspektiven. Die Slampoetin Patti Basler protokolliert. 


11.00 – 12.30, Tribuna gronda
Furmaziun sut la marella

 

Referats curts cun discussiun

Differents acturs da l’ambient da furmaziun resumeschan lur optica da la situaziun da la scola e furmaziun rumantscha en referats curts. En in’emprima discussiun vegnan las differentas perspectivas cumparegliadas, scleridas ed amplifitgadas.

Kurzvorträge mit Diskussion

In Kurzvorträgen beschreiben verschiedene Akteure aus dem Schulumfeld ihre Sicht der aktuellen Lage des Romanischen in Schule und Bildung. In einer ersten Diskussionsrunde werden die Perspektiven miteinander verglichen und geklärt. 

Uras: 11.00 – 12.30
Lieu: Tribuna gronda
Lingua: Rumantsch, Deutsch


14.00 – 16.00, Tribuna gronda
Scenaris, visiuns e perspectivas

 

Discussiun da podi (cun pausa)

A basa da l’input da l’avantmezdi vegn discutà davart differents scenaris per l’avegnir dal rumantsch en la furmaziun. In interprendider contribuescha a la discussiun la vista da l’economia. Tge visiuns han ils differents acturs sin il palc per la furmaziun rumantscha, tge strategias applitgeschan els gia e tgeninas proponan els per garantir er en l’avegnir ina buna furmaziun rumantscha? 

Podiumsdiskussion (mit Pause)

Im Anschluss an die Inputs vom Vormittag werden verschiedene Zukunftsszenarien des Romanischen in der Bildung diskutiert. Ein Unternehmer bringt die Perspektive der Wirtschaft ins Gespräch ein. Welche Visionen haben die verschiedenen Akteure auf dem Podium für die romanische Bildung, welche Strategien setzen sie bereits um und welche schlagen sie vor, um auch in Zukunft eine gute Bildung in romanischer Sprache zu garantieren?

Uras: 14.00 – 16.00 (cun pausa)
Lieu: Tribuna gronda
Lingua: Rumantsch, Deutsch


16.30 – 17.15, Tribuna gronda
(Novas) vias a la furmaziun

 

Preschentaziuns

Projects e vias a la furmaziun, fin a l’universitad. 

Vorstellungen

Projekte und Wege zu Bildung, bis an die Universität.

Uras: 16.30 – 17.15
Lieu: Tribuna gronda
Lingua: Rumantsch


19.30 – 21.00, Tribuna gronda
Tredeschin Retg